Audiovisueel

Korte film Het ZwartPoster Het Zwart
Regisseur Feike Santbergen 2018

De korte film Het Zwart gaat over een broer en zijn zus, die suïcidaal is.  Ook de rol van de hulpverlening komt aan bod. De film brengt de worsteling en dilemma’s van de betrokkenen in beeld en nodigt uit tot gesprek. De film is op 10 september 2018 voor het eerst vertoond tijdens het congres van GGZ Friesland in Leeuwarden ter gelegenheid van Wereld Suïcidepreventie dag. Filos Film heeft deze productie gerealiseerd samen met partners waaronder de Ivonne van de Ven Stichting. Regisseur is Feike Santbergen.

Als je belangstelling hebt voor deze korte film kun je een berichtje sturen naar : secretaris@ivonnevandevenstichting.nl; wij sturen je dan een link toe.

De laatste dag van de zomer
Regisseur Feike Santbergen 2014

In deze korte film gaan de drie vrienden Timon, Felice en Hiba nog één keer samen naar het strand voordat de zomer eindigt. Een van hen wordt daar gebeld met een bericht dat deze dag – en hun jonge levens ingrijpend veranderd. Geselecteerd voor de competitie van het: Toronto International Film Festival. http://www.filosfilm.nl/#!de-laatste-dag-van-de-zomer/csfw

Thema avond over zelfmoord
BNN 7 oktober 2009

Er komen jaarlijks twee keer zoveel jongeren om door zelfmoord als door een verkeersongeluk. En toch wordt er weinig over gepraat in de media. BNN vindt het hoog tijd om dit veranderen.

Patrick Lodiers praat met jongeren die een zelfmoordpoging deden, nabestaanden en deskundigen. Filemon maakt drie reportages waarin we de aangrijpende verhalen zien van jongeren die zelfmoord pleegden of een poging deden. Verder Sara Kroos over zelfdoding, humoristische fragmenten over het onderwerp en de lancering van een website en hulplijn over zelfmoord.

Presentatie: Patrick Lodiers, Filemon Wesselink, Sara Kroos.
NPO: www.uitzendinggemist.nl of bekijk direct